BASLOGO SvD RGB.svg

Högpresterande företag arbetar med feedback för att lyckas. Lär dig hur du skapar en stark feedbackkultur som driver resultat och utvecklar dig som ledare.

Väx med Svenska Dagbladet – gå en exklusivt framtagen kurs

Att skapa en effektiv feedbackkultur

I samarbete med

4 995 SEK

Online (Zoom)

8.45 – 15.00

3 november 2020

20 deltagare

Kursen passar för

Dig som ser värdet och nyttan av en stark feedbackkultur. Du är kanske chef för ett team och vill få handfasta verktyg som hjälper dig att forma trygga och prestationsinriktade medarbetare, eller har en annan roll i företaget där feedback på annat sätt är en viktig del i arbetet.


Kursledare

Joakim Claesson och Peter Mattsson 

Under 15 år har Joakim varit ansvarig för Schibsted Sales Academy (Schibsteds interna akademi för försäljning och ledarskap). Han har lång och praktisk erfarenhet från olika ledarroller och jobbar idag med ledarprogram inom Schibsted men hjälper även andra företag. 

Peter har lång erfarenhet som ledarskapskonsult och har jobbat med många olika branscher och företag. Till exempel Carlsberg, Orkla Foods, Telenor, Schibsted, Nordea – bara för att nämna några. Peter är en uppskattad föreläsare och facilitator inom retorik och presentationsteknik.

Om kursen

I företag med en stark prestationskultur är strukturerad och konstruktiv feedback ett välkommet inslag i medarbetarnas vardag och ses som en möjlighet till förändring och utveckling.

För att lyckas skapa en sund feedbackkultur krävs en gemensam syn på:

  • Vad feedback är

  • Varför man ska ge feedback

  • Hur man ska ge feedback

  • Hur man ska ta emot feedback

  • Vad man ska göra med feedbacken man får

I en sund feedbackkultur ingår också vetskapen om när man ska använda och när man ska undvika att ge feedback. Med ett medvetande kring detta reduceras risken för konflikter och onödig friktion.


Program

På Masterclass Feedback får deltagarna verktyg för att ge konkret och relevant feedback till sina medarbetare, kollegor och andra personer. 

Praktisk träning är i fokus där kursdeltagarna får öva på att använda sig av verktygen.

Vi tränar på en rad olika scenarier som deltagarna kan möta i sin vardag. Exemplen är både generella och av specifik natur. Deltagarna får även själva skapa egna situationer att öva på. 


Ur innehållet

  • Vad är feedback?

  • Att ge feedback på ett utvecklande sätt

  • Feedbackprocessen

  • Nivåer av feedback

  • Less is more – att välja rätt

  • Feedback till kollegor och till din chef

  • Att ta emot feedback

  • Feedbackkultur i praktiken

Vad du lär dig

Att både kunna ge positiv och negativ feedback är nyckeln för varje ledare som vill nå resultat. Beröm är ofta lättare att ge än negativ kritik, som kan upplevas som utmanande och obehagligt.

En operativ ledare bör både kunna ge positiv feedback såväl som att visa sin personal var de kan bättra sig. Här får du verktygen för att lyckas med båda.

Du kommer se värdet av att etablera en starkare feedbackkultur och känna dig trygg i hur man gör det.


Vem ska delta i kursen?
Du som ser värdet och nyttan av en stark feedbackkultur
Du är kanske chef för ett team och vill få handfasta verktyg som hjälper dig att forma trygga och prestationsinriktade medarbetare, eller har en annan roll i företaget där feedback är en viktig del i arbetet
För att få olika perspektiv och nyttja deltagarnas olikheter välkomnar vi deltagare i alla åldrar och från olika branscher

“Jag kan varmt rekommendera Joakim på JCC Consulting och Peter på Ambio till koncerner som menar allvar med sina ambitioner att skapa en sund och långsiktig prestationskultur i världsklass.”


Raoul Grünthal,
EVP Schibsted Next och Schibsted Sverige



I kursen ingår
Incheckning 08.45 – tekniktest
Sessioner: 09:00 – 10:15 / 10:30 – 11:45 / 13:15 – 15:00
Individuell uppföljning på video inom 5 dagar – 45 minuter

«Turid er super flink, motiverer og har en forståelse av stoffet som ikke alle mennesker besitter.»

Navn, Bedrift

Anmäl dig till kursen

COVID 19 – aktuell information

Hälsa och säkerhet för våra kunder och medarbetare står i centrum för både SvD och våra samarbetspartners. Vi tar situationen på stort allvar och följer noggrant det rådande läget och myndigheternas rekommendationer, vilket kan påverka om kursen kan genomföras eller ej.

Få ett skräddarsydd upplägg till ert företag.
Välj själv hur kursen ska gå till. hur ska upplägget vara, vi har bra erbjudanden för övernattning också.

FÖRETAGETS NAMN

E-POST

SPECIELLA ÖNSKEMÅL FÖR KURSEN?

ANTAL KURSDELTAGARE

10–25
25–50
50–100

Tack för din förfrågan.

Vi återkommer så fort vi kan.

Du Hittar oss här

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

  • Centralt i Stockholm
  • Centralstationen med förbindelser till alla delar av Stockholm och Sverige inom gångavstånd

Frågor?

MartineStolp-1.jpg

Kontakt Martine Stolp