BASLOGO SvD RGB.svg

En unik Masterclass för hur den som inte arbetar med renodlad försäljning ändå kan bidra stort till framgångsrika försäljningsresultat.


Väx med Svenska Dagbladet – gå en exklusivt framtagen kurs

Konsten att sälja
som icke-säljare

I samarbete med

5 995 SEK

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

8.30 – 17.00

02 november 2020

20 deltagare

Kursen passar för

Ledare som vill driva snabb utveckling i sin organisation och ligga i framkant när det gäller produkt- och serviceutveckling i Sverige.


Kursledare

Joakim Claesson och Peter Mattsson

Under 15 år har Joakim varit ansvarig för Schibsted Sales Academy (Schibsteds interna akademi för försäljning och ledarskap). Han har lång och praktisk erfarenhet från olika ledarroller och jobbar idag med ledarprogram inom Schibsted men hjälper även andra företag. 

Peter har lång erfarenhet som ledarskapskonsult och har jobbat med många olika branscher och företag. Till exempel Carlsberg, Orkla Foods, Telenor, Schibsted, Nordea – bara för att nämna några. Peter är en uppskattad föreläsare och facilitator inom retorik och presentationsteknik.


Program

Genom Schibsted Academy får kursdeltagarna praktiska verktyg och relevanta modeller, som kan börja användas direkt. 

Kombinationen av träning och personlig feedback ger kompetens att snabbt höja nivån i ett ledarskap. På kursen möter vi personer med erfarenheter av ledarskap från olika branscher och företag, vilket ger alla möjlighet att bredda det personliga nätverket och lära av andra.


Ur innehållet

  • Säljprocessen från A till Ö

  • Säljarens framgångsfaktorer

  • Kundupplevelser i praktiken

  • Att förtjäna kundernas lojalitet

  • Den säljande icke-säljaren

  • Köpsignaler och merförsäljning

  • ”Expertens” roll i kundmötet

  • Det interna samarbetet

  • Feedback till kollegor

Om kursen


Masterclass: “Försäljning för icke-säljare” ger dig en ökad förståelse och praktisk träning i hur man kan jobba tillsammans för att skapa starka kundupplevelser och bättre affärer.

Vad du lär dig

I det här programmet får deltagarna både insyn i hur professionellt säljarbete ser ut och vilken central roll medarbetare som inte jobbar direkt med försäljning ändå spelar för att nå kommersiell framgång.

Programmet kommer ger en större insikt i hur du med små medel kan skapa starkare kundupplevelser. Du får även en ökad förståelse för säljarens vardag, och hur du kan bidra till era försäljningsframgångar – både direkt och indirekt.


Vem ska delta i kursen?
Du som har insett vilka möjligheter som genereras när hela företaget jobbar integrerat med att skapa kundnytta och köpupplevelser
Du kan arbeta operativt, nära säljare i en produkt- service- eller HR-roll. Eller ha en mer strategisk roll där du kan påverka den interna synen på prestationskultur, samverkan och ett kunddrivet arbetssätt
För att få olika perspektiv och nyttja kursdeltagarnas olikheter välkomnar vi deltagare i alla åldrar och från olika branscher

“Jag kan varmt rekommendera Joakim på JCC Consulting och Peter på Ambio till koncerner som menar allvar med sina ambitioner att skapa en sund och långsiktig prestationskultur i världsklass.”


Raoul Grünthal,
EVP Schibsted Next och Schibsted Sverige



I kursen ingår
Incheckning frukost 08.30
Lunch och fika
Program 9.00 – 17.00

«Turid er super flink, motiverer og har en forståelse av stoffet som ikke alle mennesker besitter.»

Navn, Bedrift

Anmäl dig till kursen

COVID 19 – aktuell information

Hälsa och säkerhet för våra kunder och medarbetare står i centrum för både SvD och våra samarbetspartners. Vi tar situationen på stort allvar och följer noggrant det rådande läget och myndigheternas rekommendationer, vilket kan påverka om kursen kan genomföras eller ej.

Få ett skräddarsydd upplägg till ert företag.
Välj själv hur kursen ska gå till. hur ska upplägget vara, vi har bra erbjudanden för övernattning också.

FÖRETAGETS NAMN

E-POST

SPECIELLA ÖNSKEMÅL FÖR KURSEN?

ANTAL KURSDELTAGARE

10–25
25–50
50–100

Tack för din förfrågan.

Vi återkommer så fort vi kan.

Du Hittar oss här

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

  • Centralt i Stockholm
  • Centralstationen med förbindelser till alla delar av Stockholm och Sverige inom gångavstånd

Frågor?

MartineStolp-1.jpg

Kontakt Martine Stolp