BASLOGO SvD RGB.svg

Det är viktigare än någonsin för företag att fokusera på kundengagemang. Denna unika kurs ger dig verktygen och strategierna för att förstå dina kunder samtidigt som du ökar deras engagemang för din produkt.


Väx med Svenska Dagbladet – gå en av våra exklusivt framtagna kurser

Beteendevetenskap för ökat engagemang

I samarbete med

Niklas Laninge

7 900 SEK

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

08.30 – 17.00

15 oktober 2020

15 deltagare

Kursen passar för

Personer som arbetar med och utifrån kundgruppsbeteende och insikter; kundernas behov och drivkrafter. Arbetar inom områden inom IT, handel, tjänstesektorn och marknadsföring och kommunikation.

Kursledare

Niklas Laninge, psykolog och författare

Niklas Laninge är psykolog och författare av böckerna "Beteendedesign", "Digitala Beteenden" och "Beslutsfällan". Har har startat och drivit flera bolag som på olika sätt blandat teknik och psykologi. Med det digitala verktyget Viary var Niklas med och skapade ett av världens första digitala verktyg för kognitiv beteendeterapi. Hans online-skola “Daily Bits Of” var en av de 100 första apparna som byggdes för Facebook Messenger och totalt gick över 150 000 studenter digitala kurser via Facebook Messenger. 

Genom åren har Niklas arbetat med kunder som Folksam, SEB, Nordea, MAN, Socialstyrelsen och Arbetsförmedlingen. Parallellt har Niklas arbetat som konsult i tio års tid där han bland annat hjälpt banker, försäkringsbolag, startups och matbutiker att omsätta psykologi till strategi, produktutveckling och marknadsföring. På senare år har han främst hjälpt offentliga aktörer med stora samhällsfrågor som i grund och botten är beteendeutmaningar. Detta innefattar bland annat frågor som organdonation, kollektivtrafik och strukturella förändringar på arbetsmarknaden.


Om kursen

Allt fler företag skiftar fokus från att jaga nya kunder till att behålla befintliga kunder. Det finns många anledningar till denna strategiska förändring: Tuffare klimat för verksamheter som förlitar sig på intäkter från reklam. Skifte inom de flesta sektorer som byter produkter mot tjänster. Eller nya beteenden hos användaren som blir allt mindre benägen att vara lojal. 

I den eviga uppgiften att öka kundengagemang och behålla kunder kan psykologi och beteendevetenskap vara ett effektivt verktyg för att upptäcka nya synvinklar på kundupplevelse och produktframtagning. Schibsted, mediehuset som äger SvD, Aftonbladet, Blocket och Lendo, är ett av de första medieföretagen som använder sig av beteendepsykologi som metod för att öka kundengagemang.


Program

Kursen fokuserar främst på en studie från Schibsted där psykologi har använts i sex av deras nyhetsorganisationer med syfte att öka engagemang – och tackla utmaningar och problem som uppstått längs vägen. Niklas Laninge, psykolog och beteendevetare, delar med sig av verktyg och strategier för att förstå engagemang och kundbevarande. Efter avslutad kurs kommer deltagarna ha en klar förståelse för hur psykologi kan användas för att enkelt och effektivt uppdatera produkter och tjänster.


Ur innehållet

  • Varför vi behöver fokusera på att behålla kunder när marknaden är volatil

  • Studie: Hur Schibsted drev igenom bibehållande genom att använda psykologi

  • Workshop: Utmaningen att bibehålla kunder utifrån ett beteendeperspektiv

  • Workshop: Skapa nya tjänster/erbjudanden för att utveckla och uppdatera er kundupplevelse genom beteendevetenskap.

Vad du lär dig
Strategiska insikter kring hur man kan driva engagemang på olika digitala plattformar
Tips och råd kring att styra flera olika grupper för att skapa, implementera och utvärdera design som är baserade på psykologi
Verktyg för att analysera digitalt användarbeteende
Metoder för att skapa en användarupplevelse som är baserad på psykologi
Ett ramverk för att snabbt skapa produktidéer med psykologi som stöd för att få återkommande kunder
Vem ska delta i kursen?
Produkt- och servicedesigners
Företagsutvecklare
Designansvariga och designledare
Ledare för kunskapsspridning över flera olika arbetsgrupper
Kundupplevelse och användarfokus

"Niklas är en extremt kunnig och inspirerande föreläsare. Hans djupa kunskap och brinnande engagemang kring beteendepsykologi smittade av sig på alla i projektet."


Ola Henriksson, projektledare
(f.d. Svenska Dagbladet) och konsult (Star K)


I kursen ingår
Incheckning frukost 8.30
Lunch och fika
Program 9.00 – 17.00

«Turid er super flink, motiverer og har en forståelse av stoffet som ikke alle mennesker besitter.»

Navn, Bedrift

Anmäl dig till kursen

COVID 19 – aktuell information

Hälsa och säkerhet för våra kunder och medarbetare står i centrum för både SvD och våra samarbetspartners. Vi tar situationen på stort allvar och följer noggrant det rådande läget och myndigheternas rekommendationer, vilket kan påverka om kursen kan genomföras eller ej.

Få ett skräddarsydd upplägg till ert företag.
Välj själv hur kursen ska gå till. hur ska upplägget vara, vi har bra erbjudanden för övernattning också.

FÖRETAGETS NAMN

E-POST

SPECIELLA ÖNSKEMÅL FÖR KURSEN?

ANTAL KURSDELTAGARE

10–25
25–50
50–100

Tack för din förfrågan.

Vi återkommer så fort vi kan.

Du Hittar oss här

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

  • Centralt i Stockholm
  • Centralstationen med förbindelser till alla delar av Stockholm och Sverige inom gångavstånd

Frågor?

MartineStolp-1.jpg

Kontakt Martine Stolp